We kregen steeds meer een beeld van hoe we het wilden hebben: zon, buiten, vrolijk, muziek, samen, verbinding, contact en dynamisch. Veel ideeën kwamen langs: Barista kar, grote tenten, fleurige kraampjes met creatief werk van Stadsdorpers, statafels, sjoelbakken, badminton, muziekgroepen, catering, vergunningen, speurtocht, kunstroute met fanfare en nog veel meer.

Langzaam belandden we in de fase van de realiteit en de daarbij passende vragen en hobbels. Zoals wanneer, wat is ons budget, gaan we subsidie aanvragen, de regels van het Beatrixpark, kunnen we wel weer rekenen op de fijne samenwerking met de RAI?

Taken werden verdeeld en ieder deed elke bijeenkomst verslag van de resultaten. In mei hadden we al veel voor elkaar. Tenten geregeld, een positief gesprek met de ”Vrienden van het Beatrixpark”, ondersteuning van Ida Glasberg bij de aanvraag voor de Gemeente subsidie, Eric gevraagd voor de foto’s, contact met de PR-groep, bevestigingen van de Zingende IJscoman Roberto,  de RAI, het koor Lorelei, de tenten, het draaiorgel en ACCU.

We besloten een deel van de catering uit te besteden, maar ook Stadsdorpers te vragen om quiches te bakken. In juni kwamen veel praktische kanten van de organisatie aan de orde in het Draaiboek van Manna, zaken zoals het vervoer voor de minder valide mensen, de data van de Nieuwsbrieven, versiering en vooral de slingers met de foto’s van de afgelopen tien jaar, die heel mooi gemonteerd werden door Gepke en Manna. Zij zijn ook nog bezig met een Lustrumfolder die dit najaar bij de Ledenraadpleging za worden uitgedeeld.

De laatste bijeenkomst was op 17 augustus. De puntjes werden op de i gezet. Maar wat te doen als het regent? Daar hielden we ons natuurlijk al maanden mee bezig. Op 19 augustus zou er ’s ochtends wat regen zijn, maar in de middag droog en zo gebeurde het ook. We boften echt met het weer. Vrijwilligers kwamen helpen bij de opbouw. Enkele Stadsdorpers brachten heerlijke hartige taarten mee. Alle helpers deden wat ze hadden beloofd en

TOEN WAS HET FEEST!!

Gezien alle positieve reacties denken we te kunnen zeggen:

HET WAS EEN GESLAAGD 2e LUSTRUMFEEST!!


Ymkje Swart heeft een impressie van de feestelijkheden op papier gezet